سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تور کیش

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جاذبه های گردشگری آنتالیا

    نظر

مسجد مراد پاشا :  

این مسجد که به دستور صدراعظم مراد پاشا ساخته شده است یکی از جاذبه های دیدنی آنتالیا به شمار می رود . بنای این مسجد در سال 1570 بوده و به گونه ای ساخته شده است که بر روی یک 10 ضلعی واقع شده است این مسجد به وسیله یک گنبد پوشیده شده است و ستون های آن با سنگ های رنگی تزیین شده است . ستون های این مسجد در انتهای آن قرار دارند و به شکل سه گنبد می باشند . این مسجد بیرون از محوطه کاخ ها قرار گرفته است و همه ساله بسیاری از گردشگران از این مسجد دیدن می کنند .شما می توانید با همراهی تور آنتالیا از این مسجد دیدن فرمائید.

_مراد_پاشا_آنتالیا.JPG

 

پارک کارالیولو آنتالیا :

 این پارک جزو بزرگترین پارک های آنتالیا می باشد و در قسمت جنوبی شهر قرار گرفته است. اطراف این پارک را مناطق دیدنی آنتالیا مانند تئاتر شهر و قلعه باستانی هیدرلیک قرار گرفته است . پارک کارالیولو آنتالیا مشرف به بندر روم و خلیج آنتالیا می باشد . این پارک یکی از زیباترین پارک های آنتالیا می باشد و همه ساله بسیاری از مسافران تور آنتالیا از این پارک دیدن می کنند . از دیگر جاذبه زهای این پارک مجسمه ها و پیکر های سنگی ای می باشد که زیبایی خاصی به این پارک بخشیده است .

.JPG

دروازه هادریان آنتالیا :

 

_هادریان_آنتالیا.jpg

 

یکی از آثار به جای مانده از زمان رومیان دروازه هادریان است که به معنای 3 دروازه می باشد . این دروازه شامل دیوار بلندی است که قسمتی از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهای سهمگین حفظ می‌کرده است. دروازه هادریان به وسیله امپراطور روم  بنا نهاده شد . برج شمالی این دروازه به دوره سقلجوقیان نیز باز میگردد و حال یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می گردد .

 

 

آکواریم آنتالیا :

آکواریوم آنتالیا در سال 2012 در زمینی به مساحت 3 هکتار به بهره برداری رسید و یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان می باشد. هدف کسانی که این آکواریوم را ساختند برقراری هارمونی بین محیط و جانوران دریایی و آبزی و دریا بوده است. ورودی در طبقه همکف آن قرار گرفته است.هنگامی که وارد می شوید بوفه و دفاتر اداری را مشاهده می کنید اما کمی جلوتر که بروید به یک تونل بسیار زیبا و جذاب می رسید. این تونل دارای 131 متر طول و 3 متر عمق می باشد که هر یک از آن ها دارای طراحی منحصر به فرد خود می باشند. این آکواریوم در مرکز شهر توریستی آنتالیا و در بین دو مرکز خرید میگروس و مینی سیتی قرار گرفته شده است . مسافران آنتالیا به راحتی می توانند از این آکواریوم دیدن نمایند . 

_آنتالیا.jpg

_آنتالیا4.jpg

_آنتالیا_2.jpg

 

دره عمیق پلدار آنتالیا ‌

 

 دره عمیق پلدار آنتالیا ‌حدود 14 کیلومتر طول دارد و از ابتدای پارک ملی آنتالیا تا نزدیکی دریای مدیترانه کشیده شده است. برای کسانی که عاشق قایق سواری در رودخانه‌های آرام هستند، دره عمیق پلدار آنتالیا ‌مکان مناسبی است. پوشش گیاهی مرتفع اطراف دره عمیق پلدار آنتالیا و سایه ای که همیشه در دره عمیق پلدار آنتالیا وجود دارد، آن را شبیه به رویای ما از رودخانه‌های سرد و خنک فیلم‌ها کرده است. تصویری که همیشه از یک رودخانه آرام داشته اید را می‌توانید دردره عمیق پلدار آنتالیا ‌تجربه کنید.

در اطراف دره عمیق پلدار آنتالیا ‌رستوران‌های زیادی وجود دارند که غذاهای دریایی و غیر دریایی سرو می‌کنند. اگر عاشق لابستر و صدف و خرچنگ نیستید هم می‌توانید در این رستوران‌ها، غذایی برای خوردن پیدا کنید. رودخانه دره عمیق پلدار آنتالیا ‌پر از قزل آلا است. لااقل اگر امکان ماهیگیری از دره عمیق پلدار آنتالیا ‌را ندارید، می‌توانید یک قزل آلای خوشمزه در رستوران‌های بالای دره عمیق پلدار آنتالیا میل کنید. دره عمیق پلدار آنتالیا ‌را در تور آنتالیا از دست ندهید.

 

مطالب مرتبط:

  تور آنتالیا تابستان 96

تور آنتالیا تیر 96  

تور آنتالیا مرداد 96   

تور آنتالیا شهریور 96  

  تور آنتالیا پاییز 96

  تور آنتالیا مهر 96 

تور آنتالیا آبان 96  

تور آنتالیا آذر 96 

تور آنتالیا نوروز 97  

تور آنتالیا از شیراز

تور آنتالیا از اصفهان

تور آنتالیا از مشهد

تور آنتالیا از کرمانشاه

تور آنتالیا از تبریز